ALIVE!

Ja det är lite som i filmen fast utan att jag äter på en frusen människo-skinka. Har inte hänt så värst mycket, satt här om dagen och lyssnade genom lite ny musiken och blev mest besviken. Något som ni bör ta till er är iofs Modest Mouse nya
EP, "No One's First, and You're Next".

 Läskig framsida.

Som ni ser så är det även en mycket läskig framsida, spindel + fluga (eller om det är fjäril). *BURR!!* säger jag bara! Om ni minns så länkade jag även musikvideon till första singeln från EP-skivan, Satellite Skin för ett tag sedan. Nu när EP;n är släppt så har de även kommit en musikvideo till låten "King Rat". Jag vet inte riktigt hur länge videon kommer att stanna uppe på Youtube, då deras videor tenderar att tas bort ganska snabbt. För er som vill ha lite bättre ljudkvalite; HÄR. Annars finns en spansk länk på youtube;



King Rat var även den första låten att 'läcka' från EP;n. Själv anser jag att den tillsammans med första singeln är de starkaste spåren på skivan, kanske inte de bästa. Den här EP;n skulle som sagt kompletera, "We Were Dead Before The Ship Even Sank" och det är något den lyckas med. Själv trodde jag mest att det var trash-talk från Isaac Brock sida, då det tog sån tid att släppa ep;n efter fullängdaren och att han råkade säga något i stil med att: 'vi sparade de bästa låtarna som kunde ha varit med på albumet till ep;n'. Bitterljuv, är nog det rätta ordet. EP;n har iaf det mesta som man kan tänkas önska sig. En fin sak att minnas då man lyssnar på den är att Johnny Marr fortfarande står bakom gitarren, vilket han gjort sen senaste fullängdsalbumet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0