Stay alive

Uj, tänkte skriva om The Mountain Goats den här helgen men så blev det självklart inte. Jag hade även tankar på att skriva något skitbra om new york -hiphop fast det får också bli någon gång i veckan. Idag mår jag BRA och därför bryr jag mig inte så värst mycket, ska bjuda på lite skivtips på nya album iaf. Först ut är Heartless Bastards med deras senaste platta "The Mountain" (*tjing* *tjing* så passande). Heartless Bastards gör en fin blandning av blues och rock, jag tänker lite på PJ Harvey när jag hör deras debut. Ett annat plus är att de fick vara med i late show med David Letterman och alla vet att Letterman är lovely, är han galen eller är han ett geni? Här är en solo-akustiskt version av första spåret på skivan:



Kom på att den här låten behövs läggas upp också, ger kanske en bättre bild av hur albumet låter (skitfin, lyssna):



Andra albumet ni bör titta lite närmare på är The Pains of Being Pure at Heart med deras självbetitlade album. Behöver inte säga så mycket, fin pop som påminner om The Pastels!! AJA hela albumet är superfint, här är ett litet smakprov;



Sist men inte minst så borde ni kolla in Papercuts - You Can Have What You Want. Det nya albumet är deras tredje i ordningen och är ganska olikt de tidigare plattorna. Rent musikaliskt så liknar de varandra fast nya skivan är lite mer intensiv och lurig samtidigt. Jason Quever texter kommer krypande och stryper dig efter ett litet tag. Snart befinner du dig i en post-apokalyptisk värld full av lidande och galenskap. Finns inget smakprov så ni får lita på mitt ord, däremot kan ni få en liten länk till papercuts cover på CftPA - Baby it's you och den är fin!

HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0